17 April, 2011

BUAT AWAK

post kali ini khas untuk awak..
awak yang saya sayang..
take care...
jangan bersedih okk..
sume yang terjadi tu ade hikmahnya...
berpeganglah pada ayat tu..
mesti hati awak akan sejuk...
sebagai manusia, kita merancang..
tapi kite jangan lupe ALLAH yang merancang sumenya...
mungkin dye bukan yang terbaik untuk awak..
ade yang lebih baik..
redha ALLAH itu datang selapas ibu bapa meredhai kita..
ingat tu ye...





ALLAH berfirman dalam AL-QURAN surah AL-BAQARAH ayat 216 yang bermaksud ::

''Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan), sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.''




maksudnya kat sini, walaupon kite sukakan sesuatu, tapi tak semestinya ia baik untuk kita..
dan tak bermakna kalo kita tak suaka sesuatu dan ia tak baik untuk kita...






terimalah dengan hati yang terbuka ye...
saya sayang kamu...
walau ape pon jadi, kamu kene ingat, kamu masih ade saya....
i'll be with you...
nanti saya balik, awak cite sumenye ye,,,









(NHAM)




2 comments:

izsy said...

macam ada relevan dgn saya gak huda post ni... huhu :)

time nak exam ni laa mcm2 nak jadi. haish. kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan...

hunalis amanim said...

izzah....
mase time2 maacam ni la selaoo byk je benda nak2 jadi...
nak menguji mental dan fizikal..
kalo kite bole lalui yang ni, maksudnya yang akan dtg pon kite bole lalui..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...