05 October, 2010

PUISI UNTUK AWAK


SALAM



sehari dua ni, roomate sy telah mengesan sesuatu yg berbeza pada saya...huhuhuhu...ade orang kate, saye ni jiwang karat..haa???? yeke....huhuhuh...ntah la...tak perasan pulak....tp kalo suke lagu2 cam di rantai digelangi rindu, rahsia pohon cemara, taman astakona, dalam diam aku mencintaimu dan lain2 tu kire jiwang ke???

roomate saya plak kate, saye ni dilamun cinta...haaaaa?????lagi la xle nk diterima akal...hahhhahaha...mane ade saya dilamun cinta..emmmm..tp xpe...untuk mengetest tahap kejiwangan saya....sy ade puisi untuk dikongsi bersama...dari puisi ni mungkin awk sume bole menilai kn....




awak hanya manusia biasa, sama dengan orang lain
sumenye biasa tentang awak, same dengan orang lain
rambut warne hitam, same dengan org lain
ade mate, hidung dan mulut, same dengan orang lain
anggota badan pon cukup sifat same dengan orang lain
jika dibandingkan awak dengan orang lain
memang tiada beza
sebab awak same dengan orang lain

TAPI

ade yang awak tak same dengan orang lain
mase orang lain tak yakin dengan saya
awak la orang yang paling yakin pada kemampuan saya
mase orang lain memandang rendah pada saya
awak la orang yang tiukan semangat pada saya
mase jiwa saya berserabut dan langsung tak tenang
awak la orang yang menenangkan saya danmeleraikan sume kekusutan

TAPI

awak tak selaloo ade dengan saya
awak pergi tinggalkan saya

TAPI

saya tau semangat, doa dan harapan awak
sentiasa ade dalam diri saya dan mengiringi hari-hari yang saya lalui

THANKS AWAK





(NHAM)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...