18 January, 2012

MENCARI, MENANTI...

SALAM..




post hari ni betemakan jiwang..hahhaha..macam ni, puncanya begini, terbaca quotes kat bawah ni kat facebook..





tetiba terfikir, ade ke orang macam ni..bole terima buruk kita kan..pada yang sama nampak jugak kebaikan kita....aiiyooo....yelaaa, mase becinta ni nampak sume yang baik jer...yang tak baik tak nampak sebab masing-masing simpan yang tak baik elok-elok dalam peti besi...


sebab tu saya pernah dengar orang cakap, becinta ni tak sama dengan bila dah kawen...yeke???saya kate, same je laa..da kawan lama..pastu kawen dengan orang yang sama jugak..ape yang tak samenyeee...orang tu kate, yela, mase kawan kite tak dudok sekali..rumah asing-asing (ye jugak)...pastu kita tak hidop sekali...sesekali je jumpa (ye jugak)..pastu kita tak tahu pon dye sebenanye macam mane...depan kite memang la nampak okk je..betol jugak kan...


kate la kita ni suke sepah-sepah barang..pastu kita ni bukan seorang yang sistematik..pastu bangon tido tak lipat selimut ke kan....orang tu bukan tau kan..kalo dia dudok satu rumah or bilik, baru la dia tau kan..aiiyoooo...jadi sebab tu la kene cari orang yang bole terima kita dan perangai kita dengan seadanya..dan kita pon kene la terima orang tu dengan seadanya..ammboooii, takkan nak orang je bole terima kita..kita pon kena la belajar menerima..give and take kann...


pastu saya rase la, dalam perhubungan perkahwinan terutamanya, kita ni kena banyak-banyak lah besabar kan...saya rase je la..sebab saya pon tak kawen lagi..tapi daripada pemerhatian saya, salah seorang mesti kena banyak mengalah..yela, kalo dah api tengah tebakar, takkan nak curah minyak pulakkan..kite kene la curah air..yee dak...


dan untuk menjalani kehidupan berumah tangga, siriusly saya belom bersedia untuk sekarang ni... mungkin masanya akan tiba nanti....eeecceeehhhh....hahhahahha..dan saya berharap saya dan si dia akan berkekalan..












jadi, cukuplah cerita jiwang serta luahan perasaan untuk hari ni..hahahah.. so, p / s tak de untuk post kali ni..








(NHAM)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...