11 March, 2011

SASTERAWAN NEGARA



SALAM...






minggu ni adelah minggu menulis puisi..hahhahahha..bersempena ape???bukan bersempena minggu bahasa melayu ye...tapi ini adelah bersempena pertandingan menulis puisi bagi mencatat rekod dalam buku rekod malaysia(malaysia bokks of record laaaa)....



setrelah sekian lame tak mengasah bakat yang sememangnya tumpul ni, dalam mase 1 hari je saya telah berjaya merepek menulis puisi..ooowwwhh..i'm proud of you cik nurulhuda (bajet..orang lain tulis lagi banyak okkk).. bile da siap-siap tulis (kire macam draft awal la) bace balik,tergelak sampai terguling-guling sampai terantuk kat katil...tak macam puisi langsung...macam luahan perasaan je...haaaaiiissshhh..macam mane nak jadi puitis ni...




tak pe la..walau pon macam luahan perasaan ke macam drama ke, bia je laaa..janji niat suci murni nak nak tolong bagi cukup 45 000 baris...buat anda sume, jangan la lupe sumbangkan puisi anda kepada kami... we need your poem..huhuhuhu




sila hantar puisi anda..klik link ni pertandingan menulis puisi



sejak 2 menjak menulis puisi ni, rase diri sendiri macam asyik ade ilham ja...hahhaa...pandang daun, pandang bunge, tengok awan sumenye nampak simbolik...hahhahahhaa...adekah ini sindrom mencintai puisi.....ooowwwwhhhhh....adekah lepas ni sume pperkataan yang kuar dari mulut saya dikira sebagai berkias????oooowwwwwwhhhh....saya cinta kan bahasa melayu...ooooo yyyyeeeeeaaaahhhh...(sambil ade awan kepol-kepol atas kepala...wiiinnkkk wwwiiinnkk) adekah saya bakal menjadi sasterawan negara???? (sila jangan nak perasan ye...baru tulis sikit da berangan je lebey....)...okkk berhenti berangan....




sesape yang free 17-21 mac ni, jooommm jooinnn kitorang membace puisi tanpa henti selama 72 jam...
anda bole daftarkan diri di foyer DK K...bagi name kat saya pon bole...




















p/s :: buat awak, andai rindu pada saya, pandanglah/tengoklah pada bulan,
sebab saya pon sedang memandang bulan yang sama...
(kalo tak rindu, takyah pandang bulan okk)
tak tau asal ayat ni muncul utuk hari ni...
(jangan pengsan or koma or mati bile bace..hahhahhahahahh)










(NHAM)



 

1 comment:

Anonymous said...

wawawawa..... lawak2.... wakakkakakakka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...