02 March, 2011

PENGGANTI


saya sedang mencari pengganti awak..
maaf, bukan saya tak sayang..
tapi keadaan sangat mendesak saya..
awak terlalu istimewa di hati saya..
walau sudah ade pengganti, awak masih berada ditempat yang teratas..
awak bersama dengan saya sudah lama..
terlalu lama untuk perhubungan ini...
awak sungguh istimewa..


walau awak terlalu istimewa di hati saya,
saya tetap perlukan teman yang baru..
kalo boleh ianya mesti setanding awak..
malah jka lebih baik pon tak mengapa..
saya tak pernah akan melupakan jasa awak pada saya..
budi awak, pengorbanan awak,
takkan pernah lupus dari ingatan saya...


awak adalah cinta hati saya yang pertama dan terakhir..
saya masih ingat waktu pertama kali kita dipertemukan...
awak sangat istimewa...
membuatkan saya jatuh hati..
waktu itu, saya berjanji saya tidak akan mengabaikan awak...
awak yang utama...
segala kebajikan awak, saya jaga..


tapi sekarang keadaan da berubah..
semakin lame, awak semakin uzur..
awak jatuh sakit..
mule-mule saya masih mampu menanggung rawatan awak..
kali kedua pon begitu, saya masih mampu...
buat kali ini, saya sudah tidak mampu..
bukan saya tak setia atau tak sanggup berkorban..
tapi, mungkin da sampai masenya saya merelakan awak pergi..


pergilah awak dengan tenang..
semoga awak berbahagia di alam yang baru..
tapi satu je yang perlu awak tahu, 
hati saya tak pernanh berubah..
cuma keadaan yang memaksa ini sume terjadi..
sebagai tanda kite tidak akan berpisah, 
memori-memori awak saya ambil...
saya akan paksa pengganti awak menerima sume memori itu...
supaya keadaan jadi seperti biasa...
walau jasad telah bertukar, tapi jiwa masih yang sama..


terima kasih atas sume pengorbanan yang dah awak lakukan..
menemani saya dalam ape situasi pon...
saya sayang awak...
sayang sangat...








(NHAM)










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...