13 February, 2011

SAYA SEORANG YANG PELUPA


SALAM...



ini adalah perkare sirius...(sirius la sangat)...emmmm, macam mane nak mule...okkk, saya sekarang ni mengalami masalah pelupa yang melampau...arrrggghh....nape la jadi macam ni..masalahnye nak sebut name orang pon kadang-kadang name tu tak ampai kat otak untuk disebut...macam mane tu..


pastu, saya selalu lupe letak barang kat mane...aaaiiissshhh..patot mak saya selaloo kate, "naseb baik hidung tu melekat, kalo tak, hidung pon tak tau letak kat mane" tu mak la kate...haaaiiissshhhh...macam mane tu...


tapi bile saya kaji-kaji balik, sebenanye saya rase, saya bukan pelupa, tapi sangat careless...terlalu sangat ye..nak tau kenape saya cakap camtu...meh nak story sikit..(sambil ade awan kepol-kepol muncul atas kepala)...

saya cari kunci moto, tapi tak jumpa..saya tak ingat da letak kat mane (sebenanye bukan letak tapi campak)... saya da cari merata-rata tapi tak jumpa (tak de la merata sangat tapi kat dalam beg je)..bile tanye-tanye kat sume orang, sume orang pon kate kunci tu ade kat saya...ape lagi nak cakap....bukti-bukti yang kukuh beserta saksi ade kat depan..arrrggghhhh, rase nak pengsan...macam mane ni...pikir punye pikir, tetibe ade orang bagi ilham g cari kat tempat yang saya duduk tadi...gi cari-cari, tapi tak de kat tempat tu...arrrrgggghhhh....... macam mane niii...cemas gile.....da la kunci moto orang, tambah plak dengan kunci bilk dye kat situ, tambah lagi dye takde roomate....memang perasaan macam %%$$$@@####**&^%%$$$!$@..



macam tu la ye perasaan mase tu..tak bole nak bercakap, kene pejam mate sambil menenangkan diri sendiri..cari punye cari, makcik guard kat situ tanye "cari ape dik", sepantas kilat jawab "kunci moto"..."owwwhhh, ade ni, tadi ade orang jumpa"makcik tu kate....


LEGA, LEGA, LEGA, LEGA dan LEGA lagi....


mase jumpa tu, rase macam nak lompat tinggi-tinggi sampai awan...(macam boleh lompat)...tapi tak kisah la....perasaan hilang benda penting ni sangat teruk yee.....


so the moral of the story( macam belajar literature BI jer), sila jage barang anda betol-betol, letak di tempat yang selamat, simpan ditempat yang betol, jangan careless sangat...


akhir sekali, hargailah orang yang berada disekeliling anda..kalo dorang da hilang, takde sape dapat ganti..(ade kaitan ker..emm biar je..)



sekian




(NHAM)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...