15 November, 2011

PERJUANGAN BELOM SELESAI

SALAM......




pagi-pagi ni, saje nak buat post yang poyo siket..kalo awak tak bole nak go on bace, behenti je la kat sini...tapi maksud sebena saye adelah, bace la sampai habes...saya ni bukan la seorang pejuang pon..hanya seorang orang biasa yang memerhati keadaan sekeliling..

saya perasan sesuatu, kadang-kala kita mudah sangat nak putus asa kan..jangan macam tu..usaha tangga kejayaan..walupon statement ni cume statement yang dah biasa sangat didengar, sampai bile dengar pon sampai takde perasaan yang sampai, tapi pada saya, ni lah keyword utama untuk kita berjaya..yeee dak?

tak kisah dari segi ape pon..kekadang kite mudah untuk tukar statement kite bile kite rase sangat tak puas hati dengan sesuatu...kenape kite nak berubah..kenape kita tak pertahankan ...pada saya, jika kita dah mulakan, tak salah untuk kita tamatkan....betulkan ape yang menjadi masalah...luruskan ape yang berpintal-pintal..bukan terus tinggalkan..bia apa yang kusut menjadi beserabot..dan bia yang berpintal-pital terus tersimpul mati..


ape yang saya tulis ni adelah untuk saya sendiri...sebagai peringatan untuk saya...perjuangan belom selesai selagi kita masih bernyawa..kita berjuang untuk mendapatkan redha ILAHI..kita berjuang untuk meneruskan hidup..kita berjuang untuk menamatkan pengajian..kita berjuang untuk mencari sesuap nasi..kita berjuanguntuk mendapatkan hak kita..semua tu memerlukan perjuangan..


lagi rase beharga, jika kita turut berjuang untuk orang lain..lebih bermakna jika kita berjuang bersama-sama.. jangan pernah malu untuk berjuang..kerana tanpa perjuangan, anda takkan dapat meneruskan hidop...anda hidup kini juga kerana perjuangan anda sewaktu di alam rahim..semuanya memerlukan perjuangan dan semangat juang...


ingat, hidup ini memang penuh dugaan , cabaran, rintangan dan onak duri yang perlu dilaui..tapi ingat, anda bukan beseorangan...







p / s :: buat awak, semoga bahagia selaloo....
take care okk....
saya ingatkan da pencen MPD ni,
ade mase teluang..
rupe-rupenye makin sibuk...
sy pegang kate-kate awak,
tanggungjawab manusia tak penah berkurang..
semakin meningkat usia semakin bertambah..
miss u..k bai..





(NHAM)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...