25 May, 2011

KERJA YANG “BERFAEDAH” MASE CUTI PANJANG


SALAM..


Dalam post sebelum ni, saya ade bagitau yang saya akan share ape yang saya lakukan mase cuti semester kali ni..sebelom ni, saya tak penah la pulak terniat nak share…sebab saya rase tak menarik pon untuk dishare..tapi kali ni pon tak menarik jugak..tapi anggap je la sebagai perkongsian je ye..ataupon, anggap je la saya sekadar nak share je ape yang saya buat mase cuti..huhuu..(Sharing is caring kan…)

Sekarangkan tengah musim citer realiti show..contohnye, AKADEMI FANTASIA 9 dengan MENTOR 5 dengan MAHARAJA LAWAK dengan IMAM MUDA (alhamdulillah)....ni je pon yang saya tau..(ayat yg betol adelah, ni je pon yang saya tengok..kalo ade yang lain saya tak tengok pon)..saya memang menggemari menengok rancangan di atas…huhuuhuhuh….jadi, nilah kerja “berfaedah” yang saya buat..huhuhu

Petamenye saya nak cite pasal AKADEMI FANTASIA 9..adela saya terbace, dorang kate, takde la best sangat AF9 ni..emmm, bile saya da tengok dan saya buat kajian serta research, (ceh, siap research tu..poyo!!)  memang xde la best sangat dorang nyanyi..tapi ok la dan sedap…yelaaa, kalo nak dibandingkan dengan saya nyanyi, much better la dorang nyanyi..kalo nak dibandingkan dengan orang yang mengate tak best tu, tak tau plak saya nak bandingkan…mane la tau orang yang komen tu memang pandai menyanyi kan..setakat sampai konsert ke 7 yang saya da tengok ni, memang banyak peningkatan la dorang ni..mane yang tinggal tu, memang dorang da banyak sangat improve..huuhhuuhu…saya memang tengok berulang kali sangat AF9 punye konsert..sape suruh astro ulang banyak kali kan…setiap kali dye ulang saya akan tengok (sampai orang dalam rumah ni kate, da baes agaknye cite kat tv tu adik..)sowieee..tak kire la dye ulang kat ASTRO RIA ke, CHANEL 15 ke, sume saya tengok..nasib baik dekat  ASTRO OASIS dye tak ulang…tapi kat ASTRO OASIS ade IMAM MUDA (gaya gedik)..haaaaaaaaaaaaaa…nanti saya cite…berbalik ke AF9..nak kate saya tengok dari mule tu, tak la…tapi sebab dye ulang sume konsert dari mule, kire saya da tengok dari konsert pengenalan sampai la ke konsert ke 7..dan sebab saya da terminat dan ter”addicted”  dengan AF9 ni, saya telah berjaya pergi menengok RUMAH KACA AF9 kat JUSCO SETIAWANGSA tu..huhuhuhuhu…saya tau, mesti ade orang yang hari-hari gi tengok rumah kace tu, sampai da tak heran da..tapi saya suke sangat…..nak wat cane kan…okk, stop pasal AF9..tagline AF MENUJU PUNCAK!!(tah ye tah tidak tu tagline AF cik nurulhuda)

Jom beralih…keduanye adelah MENTOR 5, dengan tagline TUNJUK AJARKU SIFU!!yang ni saya memang tengok la setiap minggu..huhuuhu..kalo M5 ni, dye lebih kepada usaha mentor tu sendiri dalam membentuk personaliti da identiti anak buah dye tu..bukan nak buat perbandingan, tapi mentor macam da set ape yang akan dan yang nak dibentuk kepada anak buah dye(pandai je bagi komen)..huhuuhu..tapi M5 pon best…dorang nyanyi memnag ade stail dan rasenye, ade kualiti yang tersendiri..nasib baik M5 ni tak de rumah gelas macam rumah kaca AF9..kalo ade, mesti saya da pegi jugak..hahhaha..dan yang lebih membuatkan M5 ni lebih best, markah yang diberi tak sumenye dari undian..dye still ade makah dari juri profesional 50% kalo tak salah saya..20% juri awam, 30% undian… mungkin kualiti yang terhasil lebih baik..MUNGKIN….

Yang ketiga adelah MAHARAJA LAWAK..yang ni saya tak tau ape tagline dye..sebenanye saya takde la tengok sangat..kadang-kadang je saya tertengok..(tu pon yang ulangan..dan tak pernah habes)..setakat saya tengok, ok lah.tapi saya tak minat sangat..saya cume suke beberape je la..yang tu pon, kalo dye tak masuk maharaje lawak pon memang saya da suke..so tak de point sangatlah saya nak cite pasal ni kann…huhuuhuhuhu…

Yang keempat  yang saya tengok adelah IMAM MUDA..sekarang da musim ke 2..so dye jadi IMAM MUDA 2..yang ni saya memang tengok la…KAPSUL IMAM MUDA, MIMBAR IMAM MUDA, JEJAK IMAM MUDA dan ape-ape je pasal IM2 saya akan tengok..huhuhuhu..kalo tengok IM2 ni, banyak ilmu yang bermanfaat yang kite akan dapat..sebab mase malam dorang punye penyingkiran, akan ade soal jawab antara MURSYID(tenaga pengajar) dengan IM…so daripada jawapan yang dorang bagi tu, akan menambahkan pengetahuan kita..dan penyingkiran dorang, bukan berdasarkan undian, malah tak de langsung undian..penyingkiran adelah berdasarkan markah yang dorang perolehi dalam ujian bertulis..sebelum malam penyingkiran tu, dorang akan ade ujian..(offcoozz la ujian dye susah)..huhuhu..tagline dye saya tak pasti..MENGUBAH SEMPADAN IMAN..(saya agak je)

Ni lah yang “berfaedah” sangat yang saya buat..(macam biase, tangan di bahu)…sebab tak de pe yang boleh saya buat..orang kate baiklah isi mase dengan membace..huhuhu..saya membace la jugak..huhuhuhuh…nak tau saya bace ape??….huhuhuhu…nanti saya share kat post seterusnya..huhuhuhuhu







p/s :: da kembali menulis macam sediakala..
huhuhuhuhuhu..
ni la orang kate “practice make perfect”…







(NHAM)


1 comment:

fatin najian said...

jelesnya ngn aktiviti kak huda.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...