09 November, 2010

JANGAN MENYESAL...


SALAM...


penah tak awak rase menyesal dengan ape yang awak da lalui or yg awak da buat....tak penah??macam tipu je...huuhuh....tapi saya penah...banyak kali saya menyesal dengan ape yang terjadi..bile saya site kt oramg, mesti orang kate "jangan menyesal..sume tu takdir"...mule-mule memang sangat tak bole terima..saya rase orang lain tak rase ape yang saya rasa..orang lain tal alami ape yang saya alami..orang lain tak faham ape yang hadapi...mase tu saya rase saya je yang betol...pendapat oarang lain sume salah dan langsung tak memahami....tapi bile keadaan saya da kembali pada tahap normal, sebenarnye betol je ape yang orang cakap...sume tu kan ketentuan ALLAH...setiap yang terjadi tu mesti ade hikmahnye kan..so kenape la saya terlalu nk berfikiran sempit...huhuhuhu....

sebenanye kenape kite jadi camtu??biar saya yg jawab..huhusebab perkara yang terjadi tu tak seperti yang kite kehendaki kan....betool tak??biase la kan, tak sume yang kite nak tu akan terjadi...bile tak terjadi tu pon ade sebab @ ade hikmah...hikmanya, hanya ALLAH saje yang tahu..jangan cepat berputus ase..anda telah berusaha ke arah yang anda kehendaki...jika masih tk jadi cam yang anda kehendaki, jangan kecewa...serahkan sumenye pada YANG MAHA BERKUASA....think positive okkk...




biar kite nampak cam singa...


jangan cepat berputus asa...walau ape pon terjadi, hidup mesti diteruskan..tapi jangan mulekan hidup baru...orang yang mulekan hidup baru adalah orang yang lari dari masalah (tu pandangan peribadi je)....teruskan kehidupan..tapi berubahlah kepada yang lebih baik..huuhuh...da macam motivator la pulak..huuhuh.....ni sekadar pengalaman diri dan perkongsian pendapat je...
biar orang tengok kite pelik...


okkk..tu je yang nak dikongsikan....untuk peringatan diri sendiri dan sume yg membace...



(NHAM)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...